Mine arbejdsopgaver: Analyse og optimering af UI og UX Design

Opgave: En brugerundersøgelser viste at allerserivce.dk ikke performede optimalt og mange af brugerne havde store problemer med at komme igennem hele købsflowet. Opgaven var en klassisk UX optimeringsopgave som skulle løfte brugervenligheden på hele sitet. En brugerundersøgelse efter optimeringen viste at 50% flere bruger på desktop og 60% flere brugere på mobil nu var i stand til at gennemføre et køb.

Bureau: AllerCP        År: 2017-2018        Kunde: Aller Media

Data fra brugerteste og efterfølgende interviews med testpersonerne viste, at der var udfordringer i købsflowet og særligt på siden hvor brugeren skulle indtaste sine oplysninger.

 

Udfordring
- Brugerne troede man skulle logge ind for at købe
- Brugerne troede at man skulle udfylde alle felter.
- Brugerne var ikke sikker på hvilken produkt de var ved at købe.

Løsning
- Enklere design med bedre hierarki
- Forklarende hjælpetekster
- Synlig visning af de produkter brugeren har i kurven
- Prioritering af CTA knapper, så fortsæt bliver den vigtigste.

Team
Udvikling: Aller IT
User Interface Design:  Jonas Eilsø
User Experience Design: Jonas Eilsø